Isnin, 2 Disember 2019

Zikir Hasbi Rabbi ( Zikir Penenang Hati dan Jiwa )

Kali ini saya akan kongsikan zikir yang sangat saya gemari dan zikir ini juga dapat memberi ketenangan dalam diri saya iaitu Hasbi Rabbi. Kita wajib menanamkan sifat yakin terhadap Allah S.W.T. Zikir ini dapat memantapkan lagi keyakinan kita pada Allah serta ingatan kita pada-NYA. Jika anda semua berasa rindu akan seseorang, lafazkanlah dan bacalah zikir ini supaya hati anda rasa tenang dan sentiasa ingat pada Allah dan gantikanlah rindu itu kepada rindu Yang Maha Esa lagi baik.
Jika anda dapat memahami setiap ayat dalam zikir ini adalah lebih baik kerana setiap maksud di dalam zikir ini, sangat baik dan kita hanya berserah pada Allah.
Sama-samalah kita menghayati dan sentiasa menjadikan zikir harian kita.


Zikir Hasbi Rabbi Jalallah


✒Hasbi Rabbi Jalallah adalah kalimah zikir yang diamalkan oleh para anbia dan diwarisi oleh ulama-ulama Islam. Zikir ini dapat memantapkan lagi keyakinan kita pada Allah serta ingatan kita pada-NYA.

✒Zikir ini sangat sesuai diamalkan sebagai penenang hati kalau dihayati memang  boleh mengalir air mata terasa sayu.

✒Jika anda semua berasa rindu akan seseorang,lafazkanlah dan baca lah zikir ini supaya hati anda rasa tenang dan sentiasa ingat pada Allah dan gantikan lah rindu itu kepada rindu Yang Maha Esa adalah lebih baik.

Semoga Zikir Hasbi Rabbi Jalallah ini jadi panduan dan di amalkan, mudah-mudahan Allah memberkati sepanjang kehidupan kita di dunia & akhirat.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan