Isnin, 24 Mei 2021

Perjalanan Mencari Cintamu

Ya Allah….

Aku rindu untuk bercinta dgnMu Ya Allah….

Tapi kenapa aku selalu alpa dari mengingatimu….

Selalu juga aku menangis di saat mengingati kealpaanku,

Namun selepas itu masih jua aku melupakanMu,


Ya Allah,

Aku malu untuk menghadapMu….

Aku sedih yang teramat,

Kerana setiap kali aku melupakanMu,

Kau masih tetap memimpinku dan mencintai hambaMu yang lemah ini....


Ya Rahman….

Terlalu banyak kau beri dugaan kepada ku,

Namun setiap kali juga Kau akan sediakan ketabahan buatku….

Hikmah yang kau berikan melebihi dugaan yang kau beri…

Aku malu Ya Allah....

Kerana fitrahku menangis saat menghadapi dugaanMu yang sedikit itu....

Sedangkan aku tahu Kau sentiasa memberi yang terbaik buatku.


Ya Rahim….

Tidak terungkap terima kasihku padaMu,

Kerana terlalu banyak nikmatMu padaku....

Namun terlalu sedikit ku bersyukur Ya Allah....

Kau selalu ada saat hatiku menangis kesedihan kerana sendirian....

Kau tetap ada menemaniku dan memujukku

dengan kitab suci AL-QURAN….


Ya Allah….

Syukurku kepadaMu kerana telah kau sedarkan aku....

Untuk kembali ke jalan yang lurus kau sediakan….

Janganlah kau pesongkan aku lagi Ya Allah....

Jika kau ambil nyawaku yang juga milikMu ini,

Ambil di saat aku mengingatimu dan dalam keimanan....

Jangan biarkan aku alpa dalam rimba dunia ini Ya Allah....

Jangan biarkan aku alpa terhadapMu....

Kerana aku tahu cintaMu yang abadi selamanya....

Dan aku ingin untuk bercinta denganMu….

Tiada ulasan:

Catat Ulasan